OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ
OBSESİF DOKUNUŞ

OBSESİF DOKUNUŞ

MİMARİ   11.09.2016

Bu yazıya nereden başlayacağımızı bilemiyoruz çünkü haberde adı geçen isimler oldukça iddialı. Bu durum, her bir detaya değinme istediğimizden kaynaklanıyor olabilir mi? Neyse, bir yerden başlamak lazım!

 

Bir yanda Amerikalı mimar Philip Johnson ve 1949 yılında tasarladığı Cam Ev, nam-ı diğer Glass House... 2005 yılında kaybettiğimiz Johnson'ın, kendine ait ve duvarlar ile çevrili arazisinde konumlanan, tam karşısında gölet bulunan yapısı, şüphesiz modern mimarlık alanında önemli bir örnek. Peki, fotoğrafa bakınca diğer yanda ise kim var dersiniz? Kırmızı noktaları görünce, Yayoi Kusama dediğinizi duyar gibiyiz.

 

Japon sanatçı, "Dots Obsession - Alive, Seeking For Eternal Hope" adlı enstalasyonda, Cam Ev'in cephesini 1200 kırmızı nokta ile kaplayarak sınır tanımayan obsesyonunu yine yeniden gözler önüne seriyor. Ayrıca bu çalışmanın, Johnson'ın 110. yaşı ve Cam Ev'in kamuya açılmasının 10. yıl dönümüne dair bir kutlama niteliğinde olduğunu belirtelim.

 

Göz alıcı enstalasyon, 26 Eylül tarihine kadar ziyaret edilebilir.

#Yayoi Kusama #Cam Ev #Philip Johnson #Glass House #mimari #tasarım #Dots Obsession - Alive #Seeking For Eternal Hope #enstalasyon #modern mimari


Sayfanın Başına Dön