BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER
BAŞKA YER

BAŞKA YER

İÇ MEKAN   31.05.2019

Grafik tasarımının kurucu önderlerinden Escher'in bize miras sorusu bu: bir mekanın gerçekliği nedir? Bugün hala mekan kavramını alımlayış biçimimizi etkileyen çok değerli ipuçları bu optik yanılsamaları çözümlemekten geçiyor. Merdivenler duvarları sarıyor, tavana yükseliyor ya da zeminden aşağı doğru iniyor. Bu merdivenler inmek için mi, çıkmak için mi? Ya da aslında bu düzenek mekanın içinde dönüp durmamızı sağlayan bir kapan sistemi mi?

Studio 10'un Çin'deki bir butik konaklama yapısı için renovasyonunu yaptığı odalar da tam olarak bu temaya göre tasarlandı. 'Kapan' ve 'Rüya' temalarının işlendiği odalar Escher'in birbirine bağlanan merdiven tasarımından ilham alıyor. Bu optik yanılsama, aynı zamanda mekanın bölümlere ayrılması ve farklı fonksiyonları bir arada kullanabilmeyi de olanaklı kılıyor. 

'İmkansız Yapılar' adını taşıyan bu temayı Studio 10, "iki ve üç boyutlu optik yanılsama elemanlarını kullanarak gizemli, sonsuz ve imkansız bir alan" olarak tanımlıyor.

#Studio 10 #Escher #iç mekan tasarımı #grafik tasarım


Sayfanın Başına Dön