Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4
 Chicago Mimarlık Bienali #4

Chicago Mimarlık Bienali #4

MİMARİ   19.11.2015

Chicago Mimarlık Bienali, son yüzyılın önemli anıtsal ve sivil mimarlık örneklerine yer veren bir kentte neden daha önce uluslararası bir mimarlık etkinliği düzenlenmediğini sorgulattığı gibi, bu düşünceyi, mimarlığın sanatsal ifadesinin ağır bastığı teması ile çürütüyor.

Mimarların bakış açılarını serbestçe ifade edebildiği bir alan olan bienal, Sou Fujimoto gibi mekanda işlevsellik arayışını kendisiyle bağdaştıran bir mimarı, mimari maket üretimini günlük objelerle yeniden yorumlamasına teşvik etti. 

Sou Fujimoto Architects, Chicago Mimarlık Bienali için sigara külünden, patates cipsine kadar geniş bir ölçekte gündelik hayatta kullandığımız, karşımıza çıkan objeleri içeren bir enstalasyon tasarladı.

“Mimarlık Her Yerde” isimli çalışma, Japon mimarlık ofisinin “Mimarlık önce bulundu, sonra yapıldı” felsefesini yansıtıyor. Hepsi birbiri ardına itina ile sıralanmış ahşap kaideler üzerine yerleştirilen günlük objeler, plastikten küçük insan figürleriyle eşleştirildi. Chicago Kültür Merkezi’nde yer alan çalışmada, ziyaretçiler bu kaidelerin arasında yürümek ve objelere daha yakından bakmaya davet ediliyor.

Fujimoto bu çalışma için; “Atalarımız kendi habitatlarını nasıl mağaralarda ve ağaçlarda buldularsa, biz de bu uçsuz bucaksız kentsel çılgınlıkta kendi habitatlarımızı keşfediyoruz,” diyor

#Chicago Mimarlık Bienali #Sou Fujimoto #mimari #Architecture Everywhere


Sayfanın Başına Dön