Beton Duvarlar İçinde Yolculuk
MİMARİ 29.05.2014
Tarihe geçmiş ve insanlığın hassas olduğu konularda tasarım yapılırken mimarlar ve tasarımcılar kuşkusuz zor bir görev ile karşı karşıya kalır. Soykırım gibi paylaşılmış bir geçmiş ve deneyimin kamusal ortamda bir anıta dönüşmesinde durumun travmatik ve kişisel yanlarının gereğine zarar vermeksizin bir tasarımı hayata geçirmek pek de kolay olmasa gerek.
Kanada Ulusal Holokost Anıtı tasarımı yarışması için mimar David Adjaye and tasarımcı Ron Arad, Yahudi topluluklarının soykırıma uğradığı her bir ülkeyi temsil eden, kırışık beton duvarların bir araya gelerek oluşturduğu 22 dar pasajdan meydana gelen bir tasarım yaptı. Boşluk ve dolulukların bir aradalıklarından ortaya çıkan anıt, sağlamlık ve zaaf, bütünlük ve parçalanma arasındaki etkileşimi sunuyor. 14 metre yüksekliğinde ve 20 metre genişliğinde olan devasa beton duvarlar, aralarındaki boşluklara bir insanın ancak sığacağı şekilde yerleştirilmiş ki bu folyomsu duvarlar arasındaki yolculuğu her kişi tek başına deneyimlesin. Anıtın önündeki geniş meydan ise deneyimin paylaşılmasına ve anıtın kişiler üzerindeki yansımalarına imkan sağlıyor.
1
VİYADÜK ALTINDA SANAT MERKEZİ
2
YAYOI KUSAMA X LOUIS VUITTON İŞBİRLİĞİ
3
SO? VENEDİK MİMARLIK BİENALİ'NDE | HAYALET HİKÀYELERİ: MİMARLIĞIN ÇUVAL TEORİSİ
4
MAA İMZALI TPAO YÖNETİM BİNASI
5
PİN MİMARLIK İMZALI BURSA CAN EVİ