MAAterial

MİMARİ   05.09.2019

Mimari malzeme bilgisi içeren MAAterial, bir projenin okumasını interaktif, bilgilendirici ve eğlenceli şekilde aktarmayı amaçlayan bir masaüstü oyunu. Ekip, oyun tasarımının arkasındaki felsefe ve hikayeyi şöyle anlatıyor:

"Mimari tasarımın duyusal dünya tarafından algılanışı ancak doğrudan malzeme yoluyla geliştirilebilir. Mimarlık üretimiyle mekansal kurgu ve son malzeme üzerinden bir ilişki/iletişim geliştirirken görsel hafıza en etkin unsurlardan birisi olarak aktif rol oynar. Günümüz imajlar dünyasında gidemediğimiz, göremediğimiz mimari yapıları sanal gerçeklik yoluyla 3 boyutlu bir ortamda ziyaret edebilsek dahi yüzeysel bir görsel etkileşim içinde oluruz. Görsel olarak kurulan bu ilişkiyi daha güçlü kılmak, yapı hakkında bilgi edinmek, derinleşmek ve mekanı daha iyi hayal edip algılayabilmek için bir ara yüz olarak malzeme bilgisi çok kıymetlidir; bu bağlamda proje okumaları yapabilmek ayrıca önem taşır. Mekan kurgusu üzerinden geliştirebileceğimiz okumaların yanı sıra malzemeler dünyasında yapılan irdelemelerle projeleri anlamaya, kavramaya çalışmak birçok farklı duyunun daha bu etkileşim içerisine katılmasını sağlar. 

Malzeme bilgisi uzaktan da olsa yapının renk, doku ve hatta kokusu hakkında bize küçük ipuçları verir. Öte yandan görülenin ardını keşfetmeye dair bizde bir merak geliştirir. Bu tip okumaları yaparak uzaktan da olsa bir projeyi tanıma fırsatı, gizemlerini keşfetme şansı yakalar, malzeme bilgisi aracılığıyla yalnızca görsel olarak tanışık olduğumuz projeye diğer duyular üzerinden bir tahmin yürütür ve projeyle ilgili gerçekliğe yaklaşırız".

İnteraktif Bir Mimarlık Okuması

Henüz araştırma ve gelişim sürecinde olan MAAterial; oyuncuları, kullanılan yapısal malzemeler üzerinden yeni bir proje okuması yapmaya teşvik ederek proje bilgisinin derinleştirilmesini ve malzeme bilgisinin geliştirilmesini amaçlıyor. Tasarım itibariyle 30 dakika süren oyun, 20 ayrı malzemenin 1 mimari projede nasıl bir araya geldiği üzerine bir sunum yapıyor; bir yandan da özel detaylardaki malzeme bilgileri üzerinden projeye dair bir tartışma ortamı yaratıyor. Mimarlık dünyasının temel aktörleri üzerinden esprili bir dille oluşturulan özel kartlar, bu oyuna eğlence ve hareket katarak oyuncuları MAAterial dünyasının içine çekiyor.

Nasıl Oynanır?

- Oyun, 2 ila 6 kişi arasında oynanır.

- Bir oyun için toplam 128 kart vardır; oyun, 64 adet karttan oluşan 2 deste ile oynanır.

- Her deste 12 ayrı kategori üzerinden hazırlanmış 48 malzeme kartı ve 16 özel kart içerir

- Seçilen bir proje, onu oluşturan 4 mekan fotoğrafıyla temsil edilir. Bu mekanların üretilebilmesi için kullanılmış olan malzemeler board'da yer alan imajların etrafında sıralanmış halde bulunur. Her imaj için 5 malzeme olmak üzere, oyun süresince toplam 20 adet malzemenin oyuncular tarafından hep birlikte board üzerine yerleştirilmesiyle oyun biter. Oyunun galibi, herkesin kartlarını saymasıyla tespit edilir ve en az kart sayısıyla oyunu bitiren kazanmış kabul edilir. 

Özel Kartlar

Ekonomik Kriz: Ekonomik kriz geldi, inşaat sektörü duraklama döneminde. Bu kart yere atıldığında sırası gelen kişi oyun oynayamaz ve sıra sonraki oyuncuya geçer.

Usta: Maalesef usta bir hata yapmış, şimdi yeni malzemeleri tedarik etmek gerekiyor. Bu kart yere atıldığında, oyun sırası gelen kişi yerden ekstra 2 kart çekmek zorunda.

İşveren: Sürpriz! İşveren fikrini değiştirdi ve bina fonksiyonu değişiyor. Bu kart yerdeyken oynayacak olan kişi yerden ekstra 4 kart çekmek zorunda.

Denetim: Denetimci kontrole geldi. Bu kart elinde olan kişi elindeki malzemelerden birini aynı kategorideki farklı bir malzeme ile değiştirebilir. 

Pritzker Ödülü: Bu kart elinde olan kişi bu kartı yere atarak istediği oyuncuyla elini değiştirebilir. 

Seçimler: Hükümet değişti, işlerin işleyişi de değişti. Bu kart yere atıldığında oyun oynama yönü değiştir.



Sayfanın Başına Dön