Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak
Mekanı Yorumlamak

Mekanı Yorumlamak

MİMARİ   28.10.2015

Mimari fotoğrafın kendi içinde zorlayıcı bir yapısı vardır. Bir yandan bir yapıyı döküman altına almak, bir yandan da kişisel ifade yansıtma kaygısı taşır.

'Kayıt altına almak' kavramı her ne kadar kişisel de olsa, bir yandan kayıt altına alınan objenin, tarafsız bir şekilde izinin bırakılması durumu söz konusudur. Yaşayan bir yapıyı kendi gerçekliği içinde kayıt altına almak, izleyicinin objelerin görsel bağlamını belirli bir bakış açısından seyretmesini sağlar.

Mimarın bakış açısını fotoğraflarına zekice yansıtan Cemal Emden, bu durumun gücünü en çok siyah beyaz fotoğraflarında yansıtıyor.  Mimarın bakış açısını çok iyi gözlemleyen ve yapıda vurgulamak istediği detayları ön plana çıkaran Emden, mekan perspektifini fotoğrafları ile biçimlendiren bir fotoğrafçı.

Emden, Peter Zumthor'un İsviçre'deki konut projesinde, cephedeki dokuyu mimarın istediği gibi güçlü bir açıdan veriyor. Bunu yapmak için de arka plandaki dağ peyzajını kontrast almış.

Çinici Mimarlık tarafından tasarlanan Bolluca Pazar Yeri yapısının, kent periferisinde yalnız ama güçlü duruşunu, yine mimarın ifade etmek istediği malzemenin ve strüktürün hakimiyeti ile yansıtıyor. Yine Çinici Mimarlık tarafından tasarlanan Astana’daki Haileybury Okul binası, içine oturduğu peyzajdaki hareketi ile Emden'in bakış açısında var oluyor.

Le Corbusier imzası taşıyan Tokyo Ulusal Sanat Galerisi’nde ise modernist mimarinin en önemli simgelerinden biri olan geometrik formlar ön plana çıkıyor.

Sovyet modernizminin Bakü'deki önemli simgelerinden biri olan Pearl Café ise Cemal Emden’in gözünden insan ölçeği ile karşılaştırılarak, yatayda daha geniş bir zeminde konumlanan yapıda, izleyiciyi malzemenin formuna odaklandırıyor.

Tiflis’teki Evlendirme Dairesi ise, Emden’in gözünden çevresi etrafında konumlandırılarak, işlevinden tamamen farklı ve gerçekte var olmayan bir yapı hissi veriyor.

##mimarifotograflar #Cemal Emden #Siyahbeyaz #mimari


Sayfanın Başına Dön