Mekanın Gerçekliği
MİMARİ 4.11.2015
Bir yapının “özne” olarak birey tarafından algılanışı, yapının gerçekliğinin ancak bazı boyutlarını gündeme getirir. Nesnel boyutlar, fotoğrafçının gözünden sunulduğu kadardır.
Fotoğraf ve gerçeklik arasında farklı ilişki türleri ile karşılaşırız. Fotoğraftaki görüntü ile bu görüntünün oluşmasına müdahale eden bireysel tercihler ve izleyicinin beklentileri arasındaki ilişki gibi.
Kimi zaman fotoğrafın gerçek bir deneyimi, deneyimin kendisinden daha kuvvetli aktarabilmesi, ışık ve gölge ögelerinin zekice kullanabilmesinde yatar. Işık ve gölgenin, Cemal Emden'in fotoğraflarında, izleyicinin beklentilerinin ötesinde, fotoğrafa konu olan objeyi bir yapıta dönüştürebilmek için kullandığı en güçlü ifade araçlarından biri olduğunu gözlemleyebiliriz. Emden’in gözünde ışık ve gölge, mekanda ön plana çıkarmak istediği öğeleri vurgulamak, mekanın hikayesini anlatmak için kullandığı önemli bir olgu olarak karşımıza çıkıyor.
1
VİYADÜK ALTINDA SANAT MERKEZİ
2
YAYOI KUSAMA X LOUIS VUITTON İŞBİRLİĞİ
3
SO? VENEDİK MİMARLIK BİENALİ'NDE | HAYALET HİKÀYELERİ: MİMARLIĞIN ÇUVAL TEORİSİ
4
MAA İMZALI TPAO YÖNETİM BİNASI
5
PİN MİMARLIK İMZALI BURSA CAN EVİ