VE BİR YENİ KİTAP
MİMARİ 22.02.2017
Akın Nalça Kitapları'nın bu yılki yani 13. katılımcısı, Mehtap Serim tarafından kaleme alınan "Bir Modernlik Zemini: Barok Aşırılık".
“Barok, dünya sanat ve mimarlık tarihinin en netameli konularından biri. O nedenle, özellikle Avrupa ve ABD'de barok hakkında üretilen metin sayısı her geçen yıl tırmanıyor. Son birkaç 10 yılda ise zirveye ulaştığı düşünülebilir. Türkiye'de konuya aynı yoğun ilginin gösterilmediği aşikar. Mehtap Serim'in " Bir Modernlik Zemini: Barok Aşırılık" adlı kitabı, Türkçe'de bu konuya ilişkin ilk kapsamlı deneme. Kitapta barok, bir üslup üretim meselesi veya sanat tarihi kavramı olarak değil, en geniş anlamda bir modernlik tartışması şeklinde ele alınıyor. Hatta modernliğin kurucu pratiklerinden biri olduğu üzerinde duruluyor. Özellikle aydınlanma düşüncesi çerçevesinde yalın bir mekanik düzen olarak kavranan dünyanın, tam aksi doğrultuda bir başka modern boyutunun da bulunduğu anlatılıyor. Modernite bir yandan rasyonaliteyi, bilimin disiplin kurucu yaklaşımlarını ve yeni siyasal sistemlerin katı sınırlar çizme çabalarını var ederken, bir başka modern üretim olan barok da öngörülemez, katılaştırılamaz ve disipline edilemez olan davranışları yaratıyor. Kitap; çağdaş dünyanın iki karşıt ucun, ussal ile beklenmedik olanın ürettiği gerilimler aracılığıyla biçimlendiğine dikkat çekiyor”.
"Bir Modernlik Zemini: Barok Aşırılık"ın Bülent Erkmen imzalı tasarımı da bu ikili yapıyı vurguluyor. Onun ötesinde, barok davranış için amblematik olan aşırılık temasını da bir kez daha gündeme taşıyor. Ve kitabı, "cismi ismiyle müsemma" bir nesne haline getiriyor.
#Bir Modernlik Zemini: Barok Aşırılık #Akın Nalça #Mehtap Serim #Bülent Erkmen #Akın Nalça Kitapları
1
VİYADÜK ALTINDA SANAT MERKEZİ
2
YAYOI KUSAMA X LOUIS VUITTON İŞBİRLİĞİ
3
SO? VENEDİK MİMARLIK BİENALİ'NDE | HAYALET HİKÀYELERİ: MİMARLIĞIN ÇUVAL TEORİSİ
4
MAA İMZALI TPAO YÖNETİM BİNASI
5
PİN MİMARLIK İMZALI BURSA CAN EVİ