DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL
DAVETKAR KAMUSAL

DAVETKAR KAMUSAL

TASARIM   13.12.2016

"İzmirDeniz" projesi kapsamında; İzmir Karşıyaka'da, Bostanlı Deresi'nin körfeze aktığı noktada, kıyı formu ve sahip olduğu kentsel hafıza nedeniyle özel bir konuma güçlü biçimde tutunan Bostanlı Yaya Köprüsü ve Bostanlı Gün Batımı Terası... Studio Evren Başbuğ Mimarlık imzalı bu iki mimari tasarım, birbirlerine referans veren pozisyonları ve yakınlıkları ile adeta bütünleşik bir yeni kıyı odağı yaratmakta.

 

Biraz detaya inelim!

 

Üst ölçeğin "Karşıkıyı" konsepti çerçevesinde, kıyı hattı boyunca önerilen kesintisiz promenadın eksik parçalarından birini tamamlamak amacıyla tasarlanan "Bostanlı Yaya Köprüsü" için derenin ayrık iki yakasını bir araya getirdiğini söyleyebiliriz. Üstelik bir tarafında kent, diğer tarafında körfez manzarasına sahip eşsiz konumu göz önünde bulundurularak tasarlanan bu yeni kentsel armatür, asimetrik bir kurguya sahip. Çelik konstrüksiyon üzeri ısıl ahşap kaplama olarak projelendirilen form ve körfez manzarasını karşısına alan kademeli bir tasarım... 

 

Karşıyaka sahilinde, batıya cephe veren sayılı kara parçalarından biri üzerinde önerilen "Bostanlı Gün Batımı Terası" ise yapay bir tepe üzerinden başlayıp denize uzanan bir dizi ısıl ahşap kaplı platformdan oluşmakta. Tasarım ekibi, kullanıcıların deniz ve batan güneş ile doğrudan ilişki kurmaları amacıyla, yüzeyde basit ve akıcı bir düzenleme tercih etmiş. Bu yüzey de, tıpkı yaya köprüsünde olduğu gibi doğal malzemenin dokusundan kaynaklanan bir davetkarlığa sahip.

 

Birbirlerine vista verecek şekilde konumlanan bu iki kentsel armatür, alana getirdikleri programın doğallığı, serbestliği, plansızlığı ve kapsayıcılığı düşünüldüğünde aslında tam anlamıyla birer "karşı - mekan" önerisi. Her ikisi de, halihazırda alanda bulunan sosyal, coğrafik ve tarihsel özelliklerden beslenerek özgün ve nitelikli kamusal kullanımlar, yeni "aylaklık" mekanları vadediyor. Ve bu yeni kıyı kullanımları, "İzmirDeniz" projesinin temelinde İzmir kenti için ortaya konan "Gerilimi Düşük Yaşam Biçimi" vizyonuyla paralellik göstermekte.

 

 

- Bostanlı Yaya Köprüsü

 

Proje Tasarımı | Evren Başbuğ

 

Tasarım Ekibi | Hüseyin Komşuoğlu, Umut Başbuğ, Can Özcan, Dilşad Kurtoğlu

 

Teknik Danışmanlar | Cemal Coşak, Mustafa Şahin, Korhan Şişman

 

Uygulama Projeleri Yürütücüsü | Aylin Göknur (İzmir Büyükşehir Belediyesi / Kentsel Tasarım ve Kent Estetiği Şube Müdürlüğü)

 

Uygulama Projeleri | Stüdyo Evren Başbuğ Mimarlık Ltd. Şti. veİzmir Büyükşehir Belediyesi / Kentsel Tasarım ve Kent Estetiği Şube Müdürlüğü

 

Fotoğraf | İzmir Büyükşehir Belediyesi Arşivi, Stüdyo Evren Başbuğ Arşivi, ZM Yasa Mimari Fotoğraf

 

 

- Bostanlı Gün Batımı Terası

 

Proje Tasarımı | Evren Başbuğ

 

Tasarım Ekibi | Can Özcan, Dilşad Kurtoğlu

 

Uygulama Projeleri Yürütücüsü | Aylin Göknur (İzmir Büyükşehir Belediyesi / Kentsel Tasarım ve Kent Estetiği Şube Müdürlüğü)

 

Uygulama Projeleri | İzmir Büyükşehir Belediyesi / Kentsel Tasarım ve Kent Estetiği Şube Müdürlüğü

 

Fotoğraf | İzmir Büyükşehir Belediyesi Arşivi, Stüdyo Evren Başbuğ Arşivi, ZM Yasa Mimari Fotoğraf

#İzmir #Karşıyaka #Studio Evren Başbuğ Mimarlık #Bostanlı Yaya Köprüsü #Bostanlı Gün Batımı Terası #kentsel tasarım #odak noktası


Sayfanın Başına Dön