TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM
TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM

TARİHİ BÖLGEDE MODERN BİR RİTİM

MİMARİ   30.10.2020

İzmir’in en önemli tarihi bölgelerinden biri olan Fevzipaşa’dayız. XIX. yüzyıldan bugüne İzmir ticaret hayatının can noktası olan Tarihi Kemeraltı Çarşısı ve çağdaş kent dokusunun kucaklaştığı önemli bir arter burası. Mennan Elmacı imzalı The Mercer da tıpkı bu bölgenin katmanlı tarihsel yapısı gibi, kent dokusunu da çağdaş ve zamansız bir kimlikle buluşturuyor. The Mercer’de mevcut parsel sınırlarının net bir geometriye sahip olmaması kütlesinin kimliğine yönünü veriyor ve belki de yaşayan en organik yapı malzemelerinden biri olan tuğlalar, cephe kurgusunun çevreyle uyumlu ana karakterini oluşturuyor.

Kabuk renginin siyah olması kendi içinde iddialı bir duruşa vurgu yaparken bütünsel kent siluetinde de tek başına öne çıkmamasını sağlıyor. Bölgede farklı zamanlara ve anlayışlara tarihlenen yapılardan gelen cephe ritmi genel kabuğun kimliğini oluştururken, Mennan Elmacı’nın üzerinde en çok durduğu ‘Düzenli Düzensizlik’ yaklaşımı da güncel bir örnek olarak çıkıyor. Doğal tuğladan oluşan cepheyle geniş cam açıklıklar harmanlanarak tarihsel bağlam çerçevesinde çağdaş bir yaklaşım sergileniyor. Kabukta açılan yırtıkla da bölgedeki tarihi binaların gabarisine uyumlu, çevre silüetinin yansıyabileceği saydam bir yüzey oluşturuluyor. 
 
Tarihi binaların vazgeçilmez öğesi olan söveler The Mercer’de de varlığını devam ettirirken, yeni bir kimlik kazanıyor. Doğal malzeme kullanımları iç mekanda brütalist yaklaşımla birleştiriliyor. Yeşili ön planda tutma hedefiyle galeriler ve dikey bahçeler oluşturularak, kullanıcılara keyifli mekanlar tasarlanması amaçlanıyor.
 
The Mercer’i incelemek için galeride ilerleyiniz. 
 
Mimar: Mennan ELMACI
Yapı Mühendisi:  Epsilon Partners, Aziz BABURHAN
Makine Mühendisi:  Burcu Kocaova KARAMAN, Hakan KOCAOVA
Elektrik Mühendisi: Sinan KARAYEL
Proje Müdürü: Semih BAYRAKTAR
Şantiye Şefi: Ali Rıza KORKUSUZ
Yıl: 2020
Yer: İzmir, Türkiye
#the mercer #fevzipaşa #izmir #mimari #architecture #elmacı #mennan elmacı


Sayfanın Başına Dön