Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi
Nomadic Furniture 3.0 Sergisi

Nomadic Furniture 3.0 Sergisi

TASARIM   29.06.2015

2013 yılında Viyana MAK’da gerçekleşen Nomadic Furniture 3.0 sergisi, “Özgürleşmiş bir yaşam?” mottosuyla, 1960’larda temelleri atılan kendin-yap (DIY) hareketinin alt ve popüler kültür arasında kalan ince çizgideki yolculuğunu ele almıştı. Bu anlamda sergiye ilham kaynağı olan ve hatta ismine de yansıyan Papanek ve Hennessey’in “Nomadic Furniture 1 ve 2” kitapları ve ‘yaşayan strüktür’ konsepti ile Ken Isaacs’in mikro evleri, kullanıcının kendi yaşam alanını şekillendirmesine olanak sağlayan basit, kolay ve ucuz mobilya üretimi için gerekli zemini hazırlıyor. 

Serginin bir diğer önemli katkısı ise, teknolojinin mobilleşmesi ile esnekleşen ve mekandan bağımsız hale gelen modern çalışma ortamının değişen doğasına işaret etmesi. Tasarladıkları minimal yaşam ünitesi 2,5³ ile Ania Rosinke & Maciej Chmara, 1960-70’lerde Papanek ve Hennessey tarafından geliştirilmiş ‘yaşayan strüktür’e güncel bir yorum getiriyor. 

İkili, 2,5m x 2,5m x 2,5m’lik bir alanda çok fonksiyonlu elemanlar yardımıyla tasarladıkları çalışma ve yaşama ortamı ile; basılı kitaplardan e-book’lara, not defterlerinden, not-pad’lere indirgenen çalışma ortamlarının yarı zamanlı yaşam alanlarına dönüşme potansiyelini gözler önüne sererek mekânsal bir manifesto ortaya koyuyor. 

Konuk Yazar: Gözde Şarlak 

#tasarım #normadic #furniture #mobilya #sergi #Gözde Şarlak


Sayfanın Başına Dön